dinsdag 25 december 2012

Let the wild christmas start!

Vanuit Duitsland wens ik jullie een hele fijne kerst! Ik zit hier bij mijn ouders en heb al een hele leuke kerstavond met lekker eten en leuke cadeautjes achter de rug. Straks gaat het dan verder bij mijn oma. Ik vind het alleen een beetje jammer dat het eigenlijk veel te warm is voor kerst, maar ach je kunt niet alles hebben, he. Hebben jullie ook een leuke kerst?

Hieronder een paar van mij favoriete foto's voor jullie. Het zijn analoge double exposures, genomen met mijn Minolta. Hiervoor heb ik eerst in een volledig donkere kamer illustraties en tekst van een computerscherm gefotografeerd. Vervolgens heb ik de film teruggespoeld en er op het strand in Scheveningen een tweede keer overheen geschoten. Dankzij mijn lieve vriend kon ik de foto's in de doka op zijn oude school zelf ontwikkelen. (En ja ik ben eentje obsessed met where the wild things are ;)).











//From Germany I wish you all a merry christmas. I am here at my parents house and already had a very nice christmas eve with a delicious christmas dinner and nice presents. Today we will continue at my grandma's house. It's a shame that it's way to warm for christmas...but you can't have it all, right? Do you have a nice christmas as well?

Here are some of my favorite pictures. Those are analogue double exposures, taken with my Minolta camera. For the first layer I shot some illustrations and text from a computer screen in a darkened room. After that I rewined the film and shot the second layer at the beach. Thanks to my boyfriend I could develope the pictures by myself at the darkroom at his old school.//


Photos: ©Andrea Maassen Camera: Minolta X300 Film: Ilford HP5 Plus 400
Follow on Bloglovin

10 opmerkingen:

  1. Echt goed gelukt zeg, die foto's! Ik hou van where the wild things are

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke foto's, zo mooi gedaan! En wow, ook zelf ontwikkeld! Ik ben jaloers :) Fijne feestdagen nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wauw wat gaaf!! (Ik gebruik twee uitroeptekens...bij hoge uitzondering, zo gaaf vind ik het ;-)) Geweldig mooi uitgevoerd Andrea. Fijne jaarwisseling! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit is zoooo tof! echt heel knap gedaan, en zo mooi :)

    -
    net als je hele blog trouwens. ik kom hier via Marlous (lastdaysofspring), en kan niet geloven dat ik je blog niet eerder heb ontdekt! maar nu dus fijn veel bij te lezen, en dát is ook fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt zo tof! Is het toeval dat de tweede foto precies zo mooi aansluit op de pier of heb je dat uitgemeten op een of andere manier? Dit lijkt me in ieder geval heel gaaf om ook een keer te proberen, al heb ik al heeeeel lang niet meer analoog gefotografeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel :)dat het precies aansluit is toeval. ik wist natuurlijk wel wat er op stond, maar precies uitlijnen is lastig. je zou wel precies de volgorde kunnen noteren en dan daarmee rekening houden bij het ''eroverheen'' schieten. maar het is vooral een kwestie van experimenteren en een beetje geluk. maar dat maakt het juist zo leuk. het is vooral belangrijk dat de kamer (op het scherm met de illustraties/teksten na) waarin je de eerste laag schiet compleet donker is. laat maar weten als je het geprobeerd hebt. ben benieuwd naar het resultaat :)

      Verwijderen