zaterdag 8 december 2012

Sneeuwtoetje

 
Buiten ligt een dik pak sneeuw en ik ben al helemaal in kerststemming.  Vandaag hebben we een kerstboom gekocht en straks ga ik beginnen met het versieren. Zodra hij klaar is zal ik hier vast wat foto's gaan posten. Maar eerst wil ik een recept met jullie delen. Gisteren heb ik namelijk mijn favoriet wintertoetje gemaakt: Een meringue slagroom dessert. Het is heel makkelijk te bereiden, maar super lekker en zoals je op de foto kunt zien lijkt het een beetje op ingesneeuwd fruit. Vind je niet?

//There's a lot of snow outside and I am certainly in mood for christmas now. Today we bought our christmas tree and I will start decorating it tonight. I might post some pictures here when it is ready. But first I wanted to share a litlle recipe with you. Because yesterday I made my favorite winter dessert: fruit with whipped cream and meringue cookies. It's really easy to prepare, but super delishious and as you can see in the picture it looks a little bit like snowbound fruit. Don't you think?//




//Ingredients: 2 x 250ml whipping cream, 1 package of vanilla sugar, 400 gr frozen fruit, 200 gr meringue cookies
1. Whip the cream with the vailla sugar 2. Crumble the meringue cookkies 3.Now fill a big bowl, working in layers: meringue crumbles, whipped cream, fruit, meringue crumbles, whipped cream fruit...4. Place the bowl in the fridge and wait until the fruit is defrosted. Enjoy! //

Photo: ©Andrea Maassen

Follow on Bloglovin

4 opmerkingen:

  1. Hoi Andrea! Mooie blog heb je! Dacht neem meteen even een kijkje na de workshop bij Lisa vanmiddag. Volg je blog nu ook :) ben je een beetje droog thuisgekomen zonder paraplu? Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Inge! Dankjewel :) En gelukkig had ik geluk met de regen en ben ik droog thuisgekomen. Het was gezellig!

      Verwijderen